neděle 1. října 2017

Už to začalo..

Tak jsem tu. Ale ne moc připravena.

Ocitla jsem se v absolutním zmatku, za ten zmatek si ale můžu sama. Jaktože někdo věděl, že se nemáme hlásit v 11 na kolejích, ale v 11 v officu kolejí? A kde je ten office? Jaktože někdo věděl, že tu sice bude kuchyňka, ale nebude v ní žádný nádobí a že na pokojích bude sice skříní dost, ale ramínka si dovezte vlastní? A proč já nic z toho nevěděla?
Vždyť jsem četla stejný info jako ostatní. Nebo nečetla? Nebo jsem si říkala, že je na všechno dost času a nemusim nic řešit. No a takhle to dopadlo. A vlastně to docela jde (cítíte ten neočekávaný optimismus?). Ramínka si koupim, hrnec si půjčim, talíř někomu ukradnu.
Ale kolej je jinak super. Až na to že je v hned vedle léčebny drogově závislých a ubytovny pro bezdomovce #feelslikehome #bertramka.

Mám hrozně milou spolubydlící ze Španělska, která je asi hrozně ambiciózní, protože šla studovat do Innsbrucku na 4 roky jen proto, že její vysněný obor (zapomněla jsem jakej to je) nikde jinde nevyučují. Ok. A já jedu na erasmus, abych si hezky zalyžovala, trochu mě to stresuje.

A jedna vtipná historka na závěr. Když jsem si začala stěhovat věci do pokoje, překvapilo mě, že ta holka má ty svoje ještě v pytlích a nevybalený a že si je v pohodě na počítači a rozhodně je neplánuje vybalovat, o to víc mě překvapilo, když říkala, že je tu už od začátku září. A pak jsme přišly na to, že ty věci nejsou ani jedný z nás. Daly jsme se do prozkoumávání tašek (jasně že se to nemá, ale když máte přes půlku pokoje pytle s cizíma věcma, tak prostě chcete vědět co v tom je) a ona usoudila, že je stejně je zakázaný si tu nechávat věci po check outu a že bychom to mohly klidně vyhodit, tak že si to vezmem. Měly jsme hroznou radost, takových super věcí! Žehlička, prodlužka, prací prášek, prázdný sešity, opalovací krém, mýdlo na ruce, všechno!! Trochu nás teda zarazila ta televize a účtenka u ní. Ale tak co, aspoň budeme mí telku (ne, to jsme i neřikaly, ta nás fakt zarazila:D).

Nakonec jsme to pořešily tak, že jsme se znovu vydaly do officu. Nahlásit to jako kein Problem (jo to sem zapomněla říct že ta moje španělka je napůl Němka:D). Pán na officu se tomu docela divil a přilo mu to teda docela jako ein grosser Problem. Nakonec se zjistilo, že kluk se neodstěhoval pryč, jen do jinýho pokoje a ty věci si tam nechal a že si pro ně asi přijde. Takže jsme se smutný vracely zpět a kořist začaly vracet zpátky do pytlů. #lehkonabyllehkopozbyl

Jediný co mě teď stresuje je, že jedna z věcí, který sem tomu klukovi možná vzala je polštář a peřina. A jinou nemám.  Optimismus je fajn, ale v noci je prostě bez peřiny zima i optimistovi.

Mám za sebou první meeting new friends, šli jsme s buddy na secondhand market kol, což je pro mě trochu useless, ale bylo to tam hodně hispterský tak proč ne (a pivo za 2,80, to jde). Takže už znám: Selinu (buddy), Julie (Ukrajinka co studuje na Slovensku), Ricko (nebo nějak tak, Fin) a Evan (? Nejsem si vůbec jistá, zjistím později ->>Anton, Rus- co vypadá jak ten největší Rus – klasickej Viktor Krum).
*faktická poznámka: Viktor Krum je prý Bulhar.


A taky sem zjistila že sem fakt špatná v počítání.  A číslovkách. Vysoukat ze sebe že dostáváme stipendium dva tisíce dvěstě padesát euro pro mě bylo celkem náročný. A to, že by mě nájem bytu v Praze stál 10euro, tomu taky nevěřili. Někdy mi mozek prostě nefunguje ač se snažim jakkoliv. 
nice view

jako pardon ale kvůli fotce si fakt uklízet nebudu. Ahoj BB8! 

už parkujeme <3

tohle jsou ty věci, který na mě čekali při příjezdu. Jo 3 kufry a milion tašek. Vážně? + koš na prádlo a TELEVIZE (ty vykukujou nahoře vpravo)

A už vim co pro mě bude úplně nejtěžší. Vymýšlet každej den co si sakra jako mám uvařit + samotný uvaření. Jak to jako lidi dělaj? Jsem snad jediná kdo bydlí poprvý na koleji? Přijde mi že všichni ostatní se tu už narodili.

PS: Věděli ste že chudáci finský studenti dostali místo 2250 euro na semestr (jak všichni ostatní) jen 1300 euro? To neni fér že jo! A věděli ste, že každej student ve Finsku dostává měsíčně 500 euro. Jen tak. A to ikdyž je na erasmu. A navíc finskýmu studentovi přijde Rakouskou ohromně levný, tak kde to sme? Proč taky nedostávám 500 euro jen za to že jsem (student). #merci

Žádné komentáře:

Okomentovat

Innsbruck analog